2010. március 9., kedd

A múlt árnyai - Edward szemszög - 2. fejezet

2. ZONGORASZÓ



KÖSZ, HOGY MEGVÁRTÁL! – fintorgott rám Emmett. Nem volt valójában sértett, inkább nem értette, mi ütött belém, de jobbnak látta nem is feszegetni a kérdést. Szerettem Emmettben, hogy békén hagy, és mindig megvárja, hogy én keressem fel őt, ha valami gondom van. Az, hogy nem kellett az aggodalmas gondolatait hallgatnom, mint a többiek esetében, kész felüdülés volt. Kellemes volt vele lenni. Persze, csak akkor, ha Rosalie nem volt a közelben – fintorodtam el. Olyankor mindketten elviselhetetlenek voltak a rájuk boruló rózsaszín köd miatt.

- Bocs, Emmett! – vetettem oda neki, miután felemelkedtem a hegyi oroszlán torkáról. Kissé jobban éreztem magam most, hogy a szomjúságom enyhült, de még mindig túl nagy zűrzavar volt a fejemben. – Keressünk egy medvét? – vetettem fel neki bocsánatkérésképpen.

- Még szép, kölyök! – kurjantott fel vidáman. – Verseny? – pillantott rám, aztán azonnal eliramodott arra, amerre a keresett vadat sejtette.

- Csaló! – nevettem fel halkan, aztán utána vetettem magam. Emmett nem volt túl boldog, mikor beelőztem – majd lehagytam -, pedig már igazán hozzászokhatott volna ahhoz, hogy gyorsabb vagyok nála. Bár mostanában nem sokszor kergetőztünk, ez tény. Pár évtizede a vadászat semmi mást nem jelentett számomra, mint a szomjúságom kényszerű kielégítését. Most viszont, jól esett elterelni egy kicsit a figyelmemet mindenről. Főleg egy valakiről…

Megráztam a fejemet, és az arcomat az ég felé fordítva beleszimatoltam a levegőbe. Emmett követte a példámat, majd elégedetten elvigyorodott. Két jól kifejlett medve csámborgott a közelben, és már előre élvezte magában a dupla küzdelmet.

- Mázlista! – sóhajtottam fel. Bár én általában nem játszottam túl sokat az étellel úgy, mint Emmett, most nem bántam volna, ha pár percnél tovább is le tudom magam foglalni.

- Akarod az egyiket? – ajánlotta fel a testvérem nagylelkűen, de megráztam a fejemet. Nem akartam elvenni a szórakozását.

- Majd keresek magamnak – szaglásztam ismét körbe. – Itt találkozunk! – indultam el észak felé, ahonnan egy újabb hegyi oroszlán szagát hozta felém a szél. A szám megtelt méreganyaggal, a torkom pedig összeszorult, de nagy bosszúságomra, ez az érzés még csak meg sem közelítette azt a vágyat, amelyet annak a lánynak a vére váltott ki belőlem. Volt valami benne… Talán, az édessége… Vagy valami más, ami olyan ismerős volt. Egy fokkal kevésbé elviselhetetlen, mint… Ne…

Megálltam, és kezeimet a fejemre nyomtam, mintha szét akarnám roppantani a saját koponyámat. Bár képes lettem volna rá… A gondolatok és emlékek hirtelen bukkantak a felszínre egymás után, mintha egy film kockáit néztem volna. Az iskola, az autóbaleset, a sikátor, az étterem és a rét… Minden egészen az erdőben történtekig, amikor is életem legnehezebb színjátékát kellett előadnom, amivel tönkretettem a saját boldogságomat. Amivel megöltem önmagamat, és megszűntem létezni.

- Hé, öcsi… Edward… Edward, gyerünk, szedd össze magad, vagy kénytelen leszek szólni Carlisle-nak. – Carlisle… Apám neve hirtelen visszarántott teljesen a valóságba. Még mindig ugyanazon a helyen álltam, ahol megtorpantam az emlékek miatt, Emmett kezei a vállamon voltak, és aggódva nézett az arcomba.

- Semmi… Semmi bajom – toltam el magamtól. – Miért nem törődsz inkább a medvékkel? – mordultam rá bosszúsan. Nem rá haragudtam, hanem magamra, amiért hagytam, hogy ilyen állapotban kapjon rajta.

- Már rég az égi vadászmezőkön járnak, testvér… Két órája, hogy szétváltunk.

- Az nem lehet – hitetlenkedtem. – Épp az előbb indultam el, hogy… - Nem éreztem az előbb még tisztán kivehető oroszlánillatot.

- Megijesztesz, Edward… Pedig én nem gyakran félek – nevetett fel a tarkóját dörzsölgetve Emmett.

- Semmi bajom – ismételtem meg, de a hangom még önmagam számára sem volt hihető. – Elmúlik – mondtam ki az újabb teljesen nyilvánvaló hazugságot.

Szóval, semmi bajod nincs, de az elmúlik… Aha, tökéletesen logikus, öcsi – csapkodott hátba Emmett szomorú mosollyal az arcán. – Üljünk le egy kicsit? – intett a fejével egy laposabb szikla felé. Bár állva sem volt kényelmetlen számunkra a társalgás, megszoktuk már, hogy emberként viselkedünk.

- Na mondd! – sóhajtottam fel, amint helyet foglaltam a kövön.

- Mit? – ráncolta össze Emmett a homlokát.

- Hogy minden rendben lesz, és majd az idő mindent megold, mert ez elmúlik, és… - kezdtem hadarni.

- Hé, hé, hé! Semmi ilyesmit nem terveztem mondani – pattintott le a szikla széléről egy kis kődarabot, hogy aztán játszadozni kezdjen vele.

- A többiek biztosan ezt mondanák.

- Lehet… De én nem fogok hazudni – pöccintette a kövecskét egy jó pár méterre lévő fa törzsének, amelyen apró lyuk keletkezett – mintha valaki átlőtte volna. Mikor elkerekedett szemekkel néztem fel rá, megveregette a vállamat. – Egyszerűen nem hiszem, hogy elmúlna, akkor meg minek mondjam?

- Hogy jobban érezzem magam? – vontam fel a szemöldökömet.

Tényleg jobb lenne tőle?

- Nem. Nem igazán – ismertem be. Jó pár percig csak bámultam magam elé ismét elveszve a gondolataimban, aztán Emmett gondolataiban megjelent valami szokatlan. – Komolyan ennyi év után derül ki rólad, hogy egy filozófus veszett el benned? – nevettem fel halkan.

Vannak még rejtett tartalékaim… - hallatott brummogóan mély kacagást. – De tényleg olyan, nem? Mint a Hold. Csak meg kell találni azt a Napot, amely örök nappalt varázsol az életedbe. Ha megvan a Nap, akkor a Holdadnak csak halovány árnyéka marad a háttérben. Ott lesz, de nem olyan erősen. Ő volt a te Holdad, keresd meg a Napodat!

- Na és, mi lehetne az én Napom? Próbálkoztam az egyetemmel, Carlisle-nak is segítettem. Mi a fenét csinálhatnék még, hogy lefoglaljam magam? – tártam szét tehetetlenül a kezemet. – Nem! Arra soha nem lennék ismét képes! – ráztam meg a fejemet Emmett gondolatára. Az ötlet, hogy egy másik nőt szeressek lehetetlen volt.

- Soha ne mondd, hogy soha! – pattant fel a szikláról. – Vissza kéne mennünk, már sötétedik, és Rose-nak megígértem, hogy… Szóval, ígértem valamit – nevetett fel visszafojtva a szavait, de a képzelete azonnal száguldozni kezdett.

- Emmett, kérlek, így sem ittam sokat, de még az is visszajön – fintorodtam el.

- Bocs, öcskös, nem tehetek róla! – kezdett száguldani a házunk felé. Hogy ne kelljen látnom a fejében pergő sikamlós képeket, tettem egy kis kitérőt, levadásztam egy szarvast, és csak aztán mentem haza.

Az ebédlőasztal mellé ültem, és az arcomat a tenyerembe döntöttem. Éreztem a konyha felől szálló illatokat, és hallottam Alice és Jasper gondolatait. Valószínűleg, fel kellett volna mennem a szobámba, hogy tovább mondjam magamban a lexikont, valami mégsem hagyta, hogy megmozduljak.

Kedves lány… Csendes, mint Ő volt, de látszik rajta, hogy kedves, még ha nem is beszél sokat – futott végig az agyamon Alice elmélkedése. A szemén át láttam, ahogy a lány éppen a tepsibe helyezi a csirkedarabokat, aztán nekilát a fűszerezésnek. Látszik rajta, hogy sokszor főz – talán, otthon ez is a feladatai közé tartozott. Gondoskodó típus... Tőle örökölte, ez biztos. – Nem tudtam elviselni az Alice általi összehasonlítási listát. Nem akartam, hogy tudatosuljon bennem minden egyes azonosság, amely Rá emlékeztethet, valahányszor az unokájára kell néznem, így gyorsan áttértem Jasper fejére.

Vajon mit titkolhat? – elmélkedett. A lány elhallgat valamit? Ez már érdekesebb, és kevésbé fájdalmas témának tűnt, mint az előző, így megpróbáltam odafigyelni. – Tisztán éreztem a lelkiismeret-furdalást. Mintha ő tehetne a szülei haláláról… Nem értem… - Lelkiismeret-furdalás… Az agyam megpróbálta megfejteni a kapott információt. Vajon mi okozhatja ezt az érzést nála? Talán, még mindig úgy hiszi, kár volt minket is belerángatnia a gondjaiba, és fél, hogy bajunk esik? Vagy tényleg a szüleihez lenne köze?

- Ah, ne már! – koppant a fejem aprót az asztalon, ahogy meghallottam az emeletről jövő hangokat. Emmett elkezdte betartani az ígéretét… Igyekeztem visszaterelni a figyelmemet a konyhára, de ez elég nehéznek bizonyult, mert a fülemet és az elmémet nem tudtam teljesen lezárni egyéb dolgok előtt.

Hmmm… Odafent belelendültek… - hallottam meg Alice kuncogását. Mikor Jasperre pillantott, biztos voltam benne, hogy ez a mai éjszaka maga lesz a pokol. Legalább tudnék aludni, hogy egy időre megszűnjön a külvilág… Talán, vissza kéne mennem vadászni…

Valószínűleg, a lány is megérezhette a testvéreim közötti vibrálást, mert elpirult, aztán végül magukra is hagyta őket felfedezőkörút címén. Már éppen készültem felmenekülni az emeletre, nehogy be találjon nyitni az ebédlőbe, mikor hallottam, hogy megáll az emelvénynél. Ujjai végigsimították a zongorámat, amitől megfeszült a testem. Nem akartam, hogy valahányszor leülök elé, eszembe jusson, hogy ő is megérintette. Nem mintha mostanában sokszor játszottam volna, de akkor is… Az én zongorám volt!

A nadrágja a kis padhoz súrlódott, ahogy leült, ujjai pedig felnyitották a zongorám fedelét. Felpattantam, hogy a szobámba menjek bosszankodni, mikor az első billentyű halkan leütődött hangot csalva ki a hangszeremből. Aztán jött a következő, majd még egy, és a hangok dallammá álltak össze. Botladozó, ügyetlen, de ismerős dallammá. A kezeim ökölbe szorultak, és úgy éreztem, a testem lángokban áll.

A lábaim önkéntelenül vittek a szobám helyett a nappali felé, miközben ezernyi terv villant fel a gondolataimban, hogyan vethetnék véget a kínzó zenének. Egyszerűen, csak megragadhatnám, felránthatnám a zongora elől, és a falhoz vághatnám. Szinte hallottam a csontok reccsenését és a koponyájának a hangját, ahogy ripityára törik az ütéstől.

- Hagyd abba! – Vad örömmel töltött el, hogy a lány majdnem lesett a padról ijedtében. A hangomtól valószínűleg, a legbátrabb ember is reszketve rogyott volna össze. Azt akartam, hogy féljen tőlem! Hogy a félelemtől legalább olyan kínokat éljen át, mint én a fájdalomtól, amit okozott. - Hogy mered? – sziszegtem oda neki, mire felpattant, és védekezően maga elé nyújtotta a kezeit. Mintha azok a gyönge karok megóvhatták volna tőlem. Egyetlen mozdulattal téphettem volna ki őket mindenféle megerőltetés nélkül. És csak egy józanész-hajszál tartott vissza tőle, hogy meg is tegyem…

- Sajnálom, nem tudtam, hogy nem nyúlhatok hozzá… Csak nem bírtam megállni… - remegett meg, ahogy közelebb léptem hozzá. A düh vöröslő ködként borította el az elmémet. Játssza a hülyét, miközben nagyon jól tudja, hogy nem a zongorázás maga dühített fel ennyire! Halk, önkéntelen morgás tört elő a torkomból.

- Direkt kínozni akarsz? – préseltem ki a szavakat a fogaim között, miközben még jobban megközelítettem őt. Az első, sós könnycsepp illata elégedetté tett. Félj tőlem! Szenvedj! Érezd, amit én érzek!

- Nem, dehogy is! Ha tudtam volna, hogy tilos a zongorához nyúlni, én soha… - tiltakozott, és pillantásával segítséget vagy menekülési útvonalat keresett, de hiába. Kezeim a zongorának támaszkodva tartották csapdában őt.

- A zongorához? Én a dalról beszéltem! Ne játszd a hülyét! – fröcsögtem az arcába a dühömet. A tekintete hirtelen megváltozott – mintha valami varázslat borult volna rá -, én pedig ledermedtem ettől a változástól. Az nem lehet, hogy elkápráztatom őt, miközben rettegnie kéne tőlem…

- Te… te vagy az angyal… - suttogta maga elé. Angyal? Ez teljesen őrült? Hát nem látja, hogy éppen minden sejtem az ő fájdalmát vágyja? - Te írtad ezt a dalt? Én nem tudtam. Sajnálom! – nézett rám gyermekien ártatlan tekintettel. Sokkosan ért a felismerés, hogy igazat mond. Már megint olyasvalami miatt gyűlöltem őt, amiről egyáltalán nem tehetett. Még hogy angyal! A világ legundorítóbb démona vagyok!

- Edward! – Alice hangja figyelmeztetően zökkentett ki a gondolataimból, aztán megéreztem Jasper kezét a vállamon. Az apró nyugtatóhullám képessé tett arra, hogy legyen elég erőm megfordulni és elsietni.

A szobámban általában biztonságban éreztem magam – mintha a megszokott kuckó valamiféle védelmet adott volna a számomra -, de most teljesen megszűnt ez a képzelt varázs. Lekuporodtam a kanapéra, hogy aztán a következő percben felpattanjak, és idegesen rójam a köröket a szőnyegen megint.

Közben hallottam, ahogy a lány vacsorázni kezd, de Alice fején keresztül azt is láttam, hogy csak turkálja az ételt. Biztosan halálra rémült – szörnyen sápadt is volt még. Ó, Edward… Ugye, tudod, hogy ezt nem kellett volna…Nagyon megijesztetted, pedig semmi rosszat nem csinált. – Alice hangja cseppet sem volt megrovó vagy vádló, inkább aggódónak tűnt. – Bárcsak segíthetnék neked valahogy…

- Nem tudsz… - motyogtam magam elé, de tudtam, hogy meghallotta. Senki sem tud segíteni… - álltam meg az ablak előtt, hogy kibámuljak az erdő fái közé.

A mozdulatlanságom csak akkor tört meg, mikor a Hold feljött az égre ezüstös színnel vonva be a lombokat. Pontosan tudtam, hogy mit kell tennem… Annak ellenére, hogy teljesen darabokra hullottam, még mindig úriember voltam. Be kellett ismernem, hogy szörnyűséges hibát követtem el, és bocsánatot kellett kérnem.

Hallottam, hogy a lány még ébren van. A légzése bár lassú volt, nem volt olyan egyenletes, mint egy nyugodtan alvó emberé. Halk léptekkel osontam Alice szobájának ajtajához, majd lenyomtam a kilincset. Azt vártam, hogy a lány majd felül az ágyban az érkezésemet hallván, de úgy tűnt, annyira belemerült a gondolataiba, hogy nem vett észre. Meg akartam szólalni, hogy felhívjam magamra a figyelmet, de végül valami megakadályozott benne.

Ismerős érzés futott végig rajtam, a szemeim itták az ágyon fekvő test látványát. A lány egyik karja a feje alatt volt, míg a másik a párnán feküdt az arca mellett, lábai a takarójára kulcsolódtak. Annyira hasonlított Rá. A magassága, az alkata, a testtartása… A szívverése… Az a csodásan erős és egyenletes melódia. A mellkasomban lévő fájdalom figyelmeztetett, hogy hagyjam abba ezt a gondolatsort.

Túl sok volt a hasonlóság, de voltak különbségek is. Próbáltam ezekre koncentrálni, hogy meggyőzzem magam, semmi köze Hozzá. Először is, ott volt a haja. A bronzvörös egy árnyalatában pompáztak a tincsei. A bőre pedig egy árnyalatnyival sötétebb volt, bár még így is sápadtnak lehetett mondani.

A sóhajtól, és a hirtelen mocorgástól megdermedtem a gondolataim közepén. A női test megfordult, a barna szemek pedig egyenesen az enyémekbe fúródtak. Már, ha akartam volna sem gondolhattam volna meg magam anélkül, hogy még nagyobb idiótát ne csináljak magamból, ezért beljebb löktem egy kicsit az ajtót.

- Bejöhetek? – szólaltam meg elővéve a legbarátságosabb hangomat, hogy ne ijesszek rá megint szerencsétlen gyerekre – bár lehet, hogy hiába próbálkoztam, mert a szíve olyan gyorsan dobogott, hogy tartottam egy infarktustól. Nem felelt, csak felült az ágyban és bólintott egyet. Beljebb léptem a szobába, de azért figyeltem arra, hogy nem menjek túl közel az ágyhoz. – Sajnálom, hogy rád ijesztettem – kértem bocsánatot annak megfelelően, ahogy elterveztem, de félreértett.

- Nem ijedtem meg! – tiltakozott azonnal, bár a pulzusa még mindig az egekben volt.

- Nem most. Odalent – magyaráztam. Csak másodpercekkel később vettem észre, hogy az ajkaim apró mosolyra húzódtak. Meglepetten fúrtam a tekintetemet a barna szempárba. Már olyan régen nem mosolyogtam egyáltalán… A szám mégis mintha magától tudta volna, mit kell tennie.

- Ó! – nyögte. Az arcát halvány pír futotta el – valószínűleg a fürkésző pillantásom miatt. Nem akartam, hogy azt higgye, megint bántani akarom, mégsem tudtam elfordítani a fejemet. Ugyanolyan bátornak akart látszani, mint… És a testem önkéntelenül reagált erre az emlékre. De most először, nem fájdalommal. Mosollyal. Megrendülve álltam, és hagytam, hogy a kellemes érzések végighullámozzanak rajtam, miközben az ismerős-ismeretlen arcot figyeltem.

Isabella végül kapkodni kezdte a levegőt – ez volt az, ami magamhoz térített. Legszívesebben fejbe vágtam volna magam – biztosan megint megijedt az én idióta viselkedésemtől.

- Akkor… Jó éjt! – fordítottam erőszakkal más fele a fejemet, és rávettem magam, hogy elinduljak az ajtóhoz.

- Várj! – A kiáltás váratlanul ért. Megszoktam már, hogy mindenkinek előre tudom az összes reakcióját, de persze, Isabelláéra nem számíthattam. Kíváncsian fordultam vissza. El nem tudtam volna képzelni, mi lehet az a fontos dolog, ami miatt még a szobában tart, holott az ijedt szívverése miatt biztos voltam benne, hogy már alig várja a biztonságos egyedüllétet. Megvárta, amíg a bölcsőben fekvő testvére ismét visszaalszik, és csak aztán folytatta halkabb hangon, nehogy felébressze ismét. – Én is sajnálom.

- Mit? – Isabella az egyik meglepetést okozta a másik után. Mi oka lehetett bocsánatot kérni, mikor én voltam az, aki újra és újra megbántottam őt, amióta csak betette a házunkba a lábát…

- Hogy fájdalmat okoztam azzal a dallal. – A testem hirtelen megfeszült az emléktől. A fülemben tisztán hallottam minden egyes hangot, és emlékeztem arra a reménykedő bizonytalanságra, amit akkor éreztem, mikor az altató megszületett a fejemben. Mostanra a reményem halott volt.

- Nem tudhattad – mondtam gyorsan egy biccentés kíséretében – hogy lássa, elfogadtam a bocsánatkérését -, még mielőtt megint összeomlottam volna. – Jó éjt! – siettem ki a szobából becsukva magam mögött az ajtót.

- Edward… - Alice a folyosó korlátja mellett állt, és hatalmas, aggódó szemekkel nézett rám.

- Most ne! – nyögtem oda neki, aztán kiszáguldottam a házból. Szükségem volt a friss levegőre. Nem akartam vadászni most, csak futni, amíg az arcomba csapódó szél ki nem űz minden egyes gondolatot a fejemből. Persze, hiábavalóak voltak az erőfeszítéseim.

Az elmémbe újra és újra beszökött két arc, hogy félig összemosódva kínozzon. Hiába próbáltam elhessegetni őket, túl erősen kapaszkodtak belém. Annyira hasonlítottak egymásra az apró különbségek ellenére…

Isabella is tökéletesen önzetlen volt. Az én érzéseim miatt aggódott, holott, nem ő volt az, aki olyan erővel akart a falhoz vágni, hogy szilánkosra törjön a koponyám. Ő csak eljátszott egy régi dallamot, amiről azt sem tudta, micsoda…

A mellkasom égett a szégyentől. Reméltem, hogy Ő nem figyel odafentről, mert biztosan szenvedne a viselkedésem miatt. Hiszen, azt bántottam újra és újra, aki belőle származott, és akit valószínűleg, szeretett. Nem akartam bánatot és csalódást okozni neki. A vágy, hogy büszke legyen rám olyan erősen mart belém, hogy meg kellett állnom. Meglepetten vettem észre, hol is vagyok pontosan…

Egy hátsó zuga az agyamnak pontosan tudta, hogy ide tartok, de csak most fogtam fel valójában. Tettem előre pár lépést, hogy kiérjek a fák közül, aztán körülnéztem. Már hosszú évtizedek óta nem jártam itt. Mikor visszatértünk Forksba, direkt elkerültem még csak a közelét is ennek a helynek. Nem akartam emlékezni, nem akartam a fájdalmat érezni. De most már úgyis teljesen mindegy volt…

- Bár itt lehetnél velem… - néztem fel az égre. Kivételesen a felhők messzire úsztak, mintha csak egy égi kéz elsöpörte volna őket, és a csillagok meg a Hold olyan gyönyörűen ragyogott. Elképzeltem, ahogy Ő ott csücsül a Holdon, és engem figyel. – Még mindig szeretlek, ugye tudod? Annyira kimondhatatlanul szeretlek – szorult össze a torkom. – És olyan szörnyen hiányzol! Amióta csak elhagytalak… Azt hiszem, megőrültem – nevettem fel elkeseredetten.

Lassú léptekkel sétáltam a rét közepére, hogy aztán hanyatt feküdjek a fűben. Karjaimat a fejem alá csúsztattam, és a Holdamat bámultam.

- Segíteni fogok neki – ígértem. – És megpróbálok rendesen viselkedni… De muszáj megtartanom a távolságot – hunytam le egy pillanatra a szememet. – Fáj látnom őt. És most már fél is tőlem… - szorult össze a mellkasom. – Sajnálom azt, ahogyan viselkedtem. Bocsáss meg, kérlek! – Magam sem értettem, miért, de a kimondott szavak segítettek. Mintha Ő tényleg hallhatta volna őket, és elnyerhettem volna a bocsánatát.

Hosszú óránkon keresztül csak feküdtem, és tehetetlenül figyeltem, ahogyan a hajnal lassan meghódítja az éjszakát, és a Holdam elhalványul. Nehezemre esett megmozdulni, de be akartam tartani az ígéretemet. Isabella közelében kellett lennem, hogy segíthessek neki.

Lassabban futottam, mint szoktam, de végül mégis hazaértem. Ahogy kiléptem a fák közül, Alice gondolatai kúsztak az elmémbe. Gyors léptekkel siettem a veranda felé, amelynek a lépcsőjén ott üldögélt Jasperrel.

- Mi az, mi baja van? – kérdeztem köszönés nélkül azonnal.

- Nyugalom, csak egy kis megfázás – mosolygott rám Alice. – Carlisle éppen most vizsgálja meg. Hé, Edward, várj már! – kiáltott utánam, ahogy elvágtattam mellettük be a házba. Tudtam, hogy arra kíváncsi merre jártam és jól vagyok-e, de ez most nem számított. Csak az volt a fontos, hogy Isabella hogyan érzi magát.

Megálltam a lépcső aljában, hogy hallgatózzak, de Carlisle éppen akkor terelte vissza Isabellát az ágyába. Bosszúsan könyveltem el magamban, hogy lemaradtam a beszélgetésükről és a vizsgálat eredményéről. Igyekeztem kiolvasni valamit az apám fejéből, de csak zavaros gondolatokat találtam ott arról, hogy Emmettnek és Jaspernek el kell mennie Phoenixbe, így kénytelen voltam megvárni, hogy kijöjjön Alice szobájából végre.

Amint magára hagyta Isabellát, felrohantam a lépcsőkön, és megállítottam még mielőtt visszaért volna az irodájába.

- Hogy van? Jól érzi magát? Mi baja? – soroltam azonnal a kérdéseimet, mire egy lágy mosolyt kaptam válaszként.

- Csak egy kis megfázás, pár napig pihen az ilyenkor szokásos kúra mellett, és kutya baja sem lesz – kaptam meg a választ. – Tényleg nem kell aggódnod érte, fiam. – Idiótának éreztem magam a kitörő aggodalomroham miatt, ezért zavartan lesütöttem a szemeimet. – Viszont, most bocsáss meg kérlek, de beszélnem kell Emmettel és Jasperrel. El kell menniük nyomozni egy kicsit…

- Phoenixbe? – vontam fel a szemöldökömet.

- Igen. Hátha találnak valami nyomot, amin elindulhatunk azután a vámpír után – bólintott Carlisle.

- Remélem, így lesz – szorultak ökölbe a kezeim.

34 megjegyzés:

  1. juhhhiiiiiiiiii elsőőőőőőőőőőőőőőőőőő:)
    szerintem nagggggggyyyyyyyyyoooonnnnnnnnnn jjjjjjjjjóóóó komolyan te ténleg tudsz írni vicc nélkül.Gratulálok
    L.I.

    VálaszTörlés
  2. még jobb, mint az első változat :)
    gratulálok!
    Kata

    VálaszTörlés
  3. Kedves Spirit!
    Köszi!
    Fél órája gondolkodom, mitől olyan jó ez az írás, de nem tudok rájönni.
    Nagyon tetszik Edward "lelke". Néha meglep, máskor magától értetődő, hogy mit gondol vagy tesz, de a második sortól elvarázsol az egész, és szinte azt hiszem én is ott vagyok, látom, hallom...(Egyébként tényleg látom.)
    Szia!
    Nagyanyó

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Annyira jól írtad meg, hogy engem is teljesen elvarázsol az egész, és alig tudok kiszabadulni a bűvköréből. Irigylem a tehetségedet. Most elkezdem az eredetit is, mert nem emlékszem Isa reakcióira, de szeretném a kettőt összetenni.

    Nagyon várom mindkét folytatást és csak így tovább!!!

    Nóra

    VálaszTörlés
  5. OHH Kedves ez gyönyörű!

    Annyira szépek a képek és a hasonlatok:-)
    Még a végén Emmettből egy igazi filozófus lesz.

    Nagyon tetszett a Nap és Hold hasonlat, és az még jobban hogy Emmett mondta neki. (Nem emlékszem az eredetiben ez hogy volt.)

    A másik pedig, hogy pont a rétükön búcsúzik el Tőle. Annyira szép amiket mondd:
    "Elképzeltem, ahogy Ő ott csücsül a Holdon, és engem figyel. – Még mindig szeretlek, ugye tudod? Annyira kimondhatatlanul szeretlek – szorult össze a torkom. – És olyan szörnyen hiányzol! Amióta csak elhagytalak… Azt hiszem, megőrültem – nevettem fel elkeseredetten."

    Ez szerintem a legjobb. Örülük, hogy ezt megírtad mert nagyon hirtelen volt a váltás az eredetiben, és itt azért látszik, hogy Ednek ez mennyire nehéz és milyen indíttatásból csinálta azt amit csinált.

    Tényleg benne van Ed lelke. És nekem ez még mindig jobban tetszik. A sok tapasztalat, érzelem, fájdalom... szerintem erről az oldalról sokkal többet lehet és kell is írni. Sokkal összetettebb, mint Isabelláé.

    Hú, kiírtam magam, és ismét csak dicshimnuszban tudlak részesíteni. Nagyon várom mindkettő folytatását!
    Puszi
    Charlotte90

    VálaszTörlés
  6. Sya!

    Szegény Edward, én komolyan megsajnáltam. Annyira rossz lehet neki. De majd jön a Nap és eltakarja a Holdat, ahogy Emmett mondta. Emmett a kis filozófus, ez nagyon aranyos volt.

    Na, azért azt durvának tartottam, mikor Edward eljátszott a gondolattal, hogy megöli Isabellát. Szegény csajszi, pedig semmit sem tett. Na jó, eljátszotta a dalt... Persze Edward sokat szenvedett, de azért az sok volt, ezért is jó, hogy csak eljátszott a gondolattal és nem tette meg :) Éreztük a fájdalmát, de még mindig Edward és még mindig tudja magát kontrollálni.

    Ez az aggódás a végén, meg nagyon aranyos volt Edward részéről. Látszik, hogy totálisan össze van zavarodva. Egyik pillanatban meg akarja ölni, míg a másikban "holtra" aggódja magát. Ez nagyon Edwardos :P Szeretjük azokat a helyes vámpír pasikat, akik így sanyargatját magukat :) Vagyis én nagyon szeretem :P

    Amikor A múlt árnyainak ezt a részét olvastam, én mindig elagyaltam rajta, hogy Edward mit is szólhat ahhoz, amit Isabella Belláról mesélt. Erre tessék! Kiderül, hogy nem is hallotta... Kicsit szomi vagyok emiatt, pedig akkor megint jöhetett volna Edwardból a szokásos önsanyargató érzés :)

    Na, puszy neked és tényleg igazán jó volt :) Nekem nagyon tetszik. Tipikusan olyan Edwardos, mintahogy Steph írta a MS-ben :)

    Sya

    Sister

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Jó későn raktad fel, de csak felkerült! Már vártam nagyon a folytatást. Olyan jól írod Edward szemszögéből is, mintha egy teljesen új történetet olvasnánk. sok úhj dolgot tettél hozzá, ezért képtelenség megunni!
    Köszönöm az élményt!
    pussz

    VálaszTörlés
  8. Szia!
    "Vannak még rejtett tartalékaim… - hallatott brummogóan mély kacagást. – De tényleg olyan, nem? Mint a Hold. Csak meg kell találni azt a Napot, amely örök nappalt varázsol az életedbe. Ha megvan a Nap, akkor a Holdadnak csak halovány árnyéka marad a háttérben. Ott lesz, de nem olyan erősen. Ő volt a te Holdad, keresd meg a Napodat!"
    - Bár itt lehetnél velem… - néztem fel az égre. Kivételesen a felhők messzire úsztak, mintha csak egy égi kéz elsöpörte volna őket, és a csillagok meg a Hold olyan gyönyörűen ragyogott. Elképzeltem, ahogy Ő ott csücsül a Holdon, és engem figyel. – Még mindig szeretlek, ugye tudod? Annyira kimondhatatlanul szeretlek – szorult össze a torkom. – És olyan szörnyen hiányzol! Amióta csak elhagytalak… Azt hiszem, megőrültem – nevettem fel elkeseredetten.

    Lassú léptekkel sétáltam a rét közepére, hogy aztán hanyatt feküdjek a fűben. Karjaimat a fejem alá csúsztattam, és a Holdamat bámultam.

    "- Segíteni fogok neki – ígértem. – És megpróbálok rendesen viselkedni… De muszáj megtartanom a távolságot – hunytam le egy pillanatra a szememet. – Fáj látnom őt. És most már fél is tőlem… - szorult össze a mellkasom. – Sajnálom azt, ahogyan viselkedtem. Bocsáss meg, kérlek! – Magam sem értettem, miért, de a kimondott szavak segítettek. Mintha Ő tényleg hallhatta volna őket, és elnyerhettem volna a bocsánatát."
    Ez a két rész volt a kedvencem.Emmettet egyre jobban szeretem.A z Ed-es rész meg annyira meghaó lett,én el is pityeregtem magam.:( Tényleg annyira jó,hogy ebből a szemszögből is egy csomó új dologra derül fény,így annyira élvezhető.Nagyon várom az újat.Orsi

    VálaszTörlés
  9. Az első ami eszembe jut az az, hogy: Ezmég szinte jobb mint az első változat!!! (Mármint az isabella szemszög)De csak szinte!:)
    A második: Szegény Ed:(
    A harmadik pedig h imádlak h írod ezt az egészet!!
    Pusz, Maycsi

    VálaszTörlés
  10. Ismét csak szívszaggató...

    Üdv!
    Andi

    VálaszTörlés
  11. Fúúúúúú... Függőséget lehet tőled kapni. Rajtam már mutatkoznak is a jelei. Naponta többször felnézek minden oldaladra, hátha van valami friss, és nem tudom megunni az írásaidat.
    Ez a fejezet pedig egyszerűen megindító volt. A Hold-Nap hasonlat is nagyon tetszik, meg az is, ahogy Ed elbúcsúzik Bellától. Meg persze ott van az altatódalos rész is, az az eredetiben is nagyon jó volt, meg itt is. Csak azt sajnálom, hogy ha jól értem, Edward nem jött rá, hogy Bella hívta őt angyalnak. :( Kiváncsi lennék, mit szólna hozzá. Persze azt gondoltam, hogy magától nem jön rá, mert szörnyetegnek tartja magát, de reméltem, hogy pl. Alice rájön, és az ő fejéből kiolvassa. Na mind1.
    Csodálatos fejezet volt, és már nagyon várom mindkettő folytatását!!!

    VálaszTörlés
  12. szia!
    Ez annyira fenomenális volt!
    Az érzései,a gondoltai és végül a tettei..eszméletlenül tetszett!

    "Elképzeltem, ahogy Ő ott csücsül a Holdon, és engem figyel. – Még mindig szeretlek, ugye tudod? Annyira kimondhatatlanul szeretlek – szorult össze a torkom. – És olyan szörnyen hiányzol! Amióta csak elhagytalak… Azt hiszem, megőrültem – nevettem fel elkeseredetten"
    ez mélységenes meginditó. gyönyörű.

    nagyon várom a kövi részt remélem hamar jön!!:)
    puszi,Kinga

    VálaszTörlés
  13. Hali!
    hát mit is mondjak? gyönyörű lett :D
    imádtam, ahogy leírod, h ez most milyen nehéz Edwardnak és h hogyan szenved... annyira megsajnáltam :( és igen, sírtam is :/ miért teszed ezt velem? nem vagyok egy síros, de ha ilyeneket írsz akkor bizony én is elkezdek pityeregni...
    És hát én azon kezdtem el, amit Kinga is kiemelt... egyszerűen csodálatos...
    Jaj, Spirit marha jó vagy :D
    Pux és írj hamar újat :P

    VálaszTörlés
  14. Ez a fejezet is fantasztikus volt mint mindig....olyan szörnyű olvasni h mennyire szenved Edward annyira sajnálom szegénykét....nagyon szép és szomorú volt amiket a réten mondott....de hamarosan megtalálja újra a boldogságot:D
    remélem hamar folytatod mert tényleg isteni az ahogy írsz....puszika

    VálaszTörlés
  15. Spirit!
    Zsenialisra sikerult a fejezet! Azert tetszik nagyon, mert annyira jol megfogtad Ewdard lelket! Ahogyan "nem latja a fatol az erdot" a sajat erzesei, gondolatai kozott.. fantasztikus! Az onvad ami olyan jellemzo ra, olyan szepen van kikerekitve... Gratulalok es nagyon varom a folytatast!

    VálaszTörlés
  16. lassan jobban szeretem ezt a történetet mint magát a twilightot... :) elképesztő ahogyan edward szemszögéből írsz, a 'normális' változatot (isabella szemszögéből)is szeretem, de ez valahogy sokkal kifejezőbb. várom a folytatást.

    VálaszTörlés
  17. Szia.

    Remélem, nem haragszol meg, ha nyíltan kijelentem, hogy nekem az Edward verzió jobban tetszik, mint az Isabellás. :)

    Egyszerűen elképesztő. Olyan szinten át tudom élni az egészet, ami számomra teljesen idegen. Nem ritkán találkozok ilyen történettel, de azt hiszem, megéri várakozni rá. :)

    Remélem, hamarosan lesz új fejezet és újra rám törhetnek az érzelmi hullámok. :D

    VálaszTörlés
  18. én szeretem emmettet:) és edwardot is:) és tök aranyos volt az a holdas rész, meg amikor bellához beszélt. annyira kemény, hogy mennyire el tudnak beszélni egymás mellett. szóval, amikor az 1. könyvet olvastam, ilyenekre sose gondoltam volna. baszki:D meg itt még tökre látszik, hogy edward inkább bellát keresi isabellában, de tetszett az, amikor a különbségeket kereste:) mert ugye lesz egy rész, amikor isabella kicsapja a hisztit, még sírni is fog, mert azt hiszi, hogy... de hát tudod te ezt magatól is:D jöhetne hamarabb is az új fejezet, de azért mondhatom bátran azt, hogy már megszoktam, hogy lassú vagy, mint egy csiga, és mindig késel(6) na, csákány spirittyó:)
    U.I.:(u pont i pont kettőspont - csak a nosztalgia kedvéért) direkt nem írtam oda a nevemet;)

    VálaszTörlés
  19. Nem írok hosszú kommentet, mert nincs különösebb mondanivalóm. Csak annyi, hogy tök jó Edward fejébe látni, és az ő szemszögén keresztül nézni a dolgokat. Olyanok vannak benne, amikre nem is gondoltam, hogy így gondolja. :D Tetszett a fejezet. :)

    Am Juca, jó hallani rólad. Rég olvastam a kommentjeidet. :)

    VálaszTörlés
  20. Miért csinálod ezt? Most nézd meg (vagy inkább képzeld) az egész billentyűzetem elázott! :D Itt pityergek, mint egy ovis! (Hol a fenében van a zsepim? Vagy inkább a felmosórongy!) Szegényke! Sejtettem, hogy nagyon fájt neki, de így olvasva szívszaggató az egész! Mindjárt mérges leszek Isabellára mert bekerült a képbe!
    Hát Emmett szupcsi volt! Ezt a részt elmentettem hátha valakit ezzel tudok majd egy hasonló esetben megvigasztalni!
    Nagyon szép volt!

    Cup Cup Szupcsi

    VálaszTörlés
  21. Ez olyan gyönyörű rész volt.A hold és a Nap hasonlat mennyei és amikor kiért a rétre és beszélt Bellához...kicsit pityeregtem.:((
    Annyira más Ed szemszögéből olvasni.Ismerős és mégis idegen.Majdnem mintha egy teljesen más sztorit olvasnék.:)
    Mennyire szenvedett szegény :((
    Nagyon várom a következőt!!!
    Gratula ezért a részért :)

    VálaszTörlés
  22. Drága Spirit! Ez aaaaz! :))))))
    Ez kell nekem! Mert Edwardból soha nem elég, így tehát az ő narratívája a megoldás a hiányállapot kiküszöbölésére! Rettentően élvezem, hogy benne lehetek az agyában (és néha már-már úgy érzem a testében is! :O ).
    És hatalmas süvegelés jár neked azért is, mert női fejjel férfi agyat visszaadni, nagyon nehéz feladat. Őszintén megvallva, nagyon szurkolok neked, hogy a továbbiakban se "nőiesedjen el" Edward a történet során. Az Izabella meggyilkolását tervező részeket ezért is tartom kifejezetten sikerülteknek, mert valahogy úgy érzem, hogy nagyon jól szemlélteti a férfi agy működését stresszhelyzetben: a legképtelenebb dolgok bírnak elsőként eszükbe jutni megoldásként, de szerencsére - mint azt Edwardnál is láthattuk - a józanabbik (feminin?XD) felük azért rendszerint időben megálljt parancsol.

    Nagyon köszönöm, hogy hozzáfogtál e verzió megírásához, és kívánok hozzá jó tollat, kitartást, lelkesedést, és mindent, ami ahhoz szükséges, hogy minél sűrűbben frissüljön az oldal!

    bori

    VálaszTörlés
  23. :D szóval ennyire meg lehet ismerni - még név nélkül is -, hogy én írtam a kritikát?:D köszi fummie:);)

    VálaszTörlés
  24. Kedves Spirit!
    Ez a rész különösen tetszett nekem. Nagyon szép volt az a rész, amikor Edward Bellához beszélt a réten. Potyogtak a könnyeim, olyan meghatóra sikeredett!

    Nagyon ügyesen ábrázolod Edward vívódását, és jó indokot találtál arra is, hogy miért kezdi 'kedvelni' Isát.

    Ami nem tetszett, az Emmett Nap-Hold hasonlata. Ő annyira nem ilyen. Biztosan soha nem mondana ki ilyet hangosan, maximum gondolja, de még azt se nézné ki belőle az ember. Utána persze a Rosalie-s gondolatok nagyszerűen rámutatnak a valódi énjére.

    A másik dolog, amivel nem értek egyet, az csupán egy szó. Szerintem Edward soha nem mondana olyat, hogy 'csücsül'. Az nem illik az ő komoly, kissé régimódi stílusához.

    Sajnálom, hogy ennyiszer negatívumokat írok, de a pozitívakat úgy is leírják helyettem mások. Egyébként is általában minden tetszik, amit írsz, eddig legalább is nem csalódtam. És ezt vedd bóknak, mert én nagyon kritikus vagyok. Lehet, hogy egyszer még a szakmám is ez lesz neked köszönhetően :D

    No de ennyit erről. A másik oldalra már nagyon várom a következő fejezetet, mert az számomra megmenekülést jelent a ZH időszakban! Szóval hajrá, csak így tovább!

    Üdv,
    Evee

    VálaszTörlés
  25. Kedves Spirit!

    "- Bár itt lehetnél velem… - néztem fel az égre. Kivételesen a felhők messzire úsztak, mintha csak egy égi kéz elsöpörte volna őket, és a csillagok meg a Hold olyan gyönyörűen ragyogott. Elképzeltem, ahogy Ő ott csücsül a Holdon, és engem figyel. – Még mindig szeretlek, ugye tudod? Annyira kimondhatatlanul szeretlek – szorult össze a torkom. – És olyan szörnyen hiányzol! Amióta csak elhagytalak… Azt hiszem, megőrültem – nevettem fel elkeseredetten. "
    Ennél a résznél megsirattál, ugye tudod? Amikor ezt a fejezetet és az előzőt olvastam, megint átéltem Bella halálát, akárcsak az elején, csak most rosszabb, mert Edward szemén kell látnom az egészet... de mégis, olyan jó érzés egy ilyen szerelemről olvasni, igazán felemelő.. így Edward szemszögéből talán még jobban is élvezem a múlt árnyait. Gyönyörűen megfogalmaztad. :)
    ééés.. persze Emmett!! Imádjuk. Mindig képes mosolyra fakasztani.. na de megyek, olvasom az Eclipse-t, és feltámasztom újra Bellát. :)
    Nem túl jó azzal a ténnyel aludni, hogy meghalt.

    Üdv: angeldia

    VálaszTörlés
  26. tudod én még nem olyan régen találtam rá az oldaladra. Nem is igazán szerettem olyan fic-ket olvasni, ahol nem Bella Edward páros van, de a tied egyszerűen lenyűgözött, és szinte egy hétvége alatt végig faltam az összes részt ami megvolt. Aztán megláttam, hogy írod Ed szemszögéből, hát ez valami fantasztikus. Valahogy mindig is jobban szerettem azokat az írásokat amik az ő szemszögéből vannak, sokkal érzelemgazdagabbak, mint Bella szemszögéből. Tudod megsirattál, amikor Bellához beszél, az valami gyönyörű, "annyira kimondhatatlanul szeretlek", ez csodaszép.....már megint sírok.....szörnyű a tudat, hogy meghalt, de jó hogy tudom a másik regényből, hogy jól alakulnak a dolgok, így nagyon nem keseredem el.
    Nagyon jól írsz, szépen, kiforrottan fogalmazol, végigvezeted a cselekményeid, tényleg író vagy. Ha nem ismerném az Alkonyatot, különálló regényként is szívesen olvasnám az írásod. Nagyon jó. Várom a könyved, kiváncsi leszek arra is.
    nagyon várom a következőt ebből is és a másikból is, ott is ki tudsz készíteni, már elárulhatnád, mi baja van Isának, de majd meglátjuk.
    Siess a kövivel, igazán nem bánnám, ha sűrűbben tudnál frisseket hozni, bárhova...

    VálaszTörlés
  27. Szia!
    Annyira jóóóóó, ezen is zokogtam, mint A múlt árnyai második részén is.
    Szegény, szegény Edward. Az a rétes jelenten... Istenem, megszakad a szívem :(

    Folytasd, ezt is szeretni fogom. Ha nem jobban :D

    Üdv.: Léda

    VálaszTörlés
  28. Imááádom, nincs jobb szó rá! A szemeim egyszerűen isszák az irományod minden szavát. Legyen az Iza vagy Edward szemszögű.
    Báár, most az Edes jobban tetszik:D
    Nagyon tetszett a fejezet, annyira szépen leírtál mindent, még könnyeztem is.
    Gratulálok Spirit, így tovább, az írás a te műfajod ;)

    VálaszTörlés
  29. fuuuha, az a resz nagyon tetszett, mikor a tisztason beszelt Bellahoz....

    VálaszTörlés
  30. Köztudott, h nem bírom annyira Edwardot, vagyis kedvelem, de... na mindegy... Viszont jó az ő szemszögét is elolvasni. Tök aranyosak Emmett-tel. Emmett annyira egyszerű, de mégis nagyszerű! :D
    Nagyon megható, amikor Bellával "beszélget", hogy jókisfiú lesz.
    Röviden: nagyon tetszik, köszi Spirit! :*

    VálaszTörlés
  31. Nagyon jó volt. Látszik h amikor írtad beletudtad magad élni Edward szerepébe... És amikor Bellával beszélget egyszerűen fantasztikus!!!! Köszi ezt az élményt neked!!
    Üdv.: Krisz

    VálaszTörlés
  32. Jajj ez annyira gyönyörű volt...ahogy ott a réten beszélt Bellához...még sírtam is:)
    Puszi: Vivi

    VálaszTörlés
  33. Nagyon jól sikerült, annyira más szemszögből van minden és olyan jó olvasni h edward mit is gondol valójában. nagyon tetszett, mikor kiment a rétre és Bellához beszélt. valamint még az amikor edward és emmett vadászik és csak úgy eltelt két óra, de edward még mindig a gondoltaiba meredve állt egy helyben. tényleg imádok minden fejezetet, a reakciókat, és természetesen azokat a részeket, amik Isabellával meg sem történtek :D

    VálaszTörlés
  34. Nem tagadhatod, Te egy zseni vagy!!!

    VálaszTörlés